Vztahy mezi cestovní kanceláří a účastníky zájezdů se řídí obecnými zákonnými ustanoveními pro smluvní vztahy, která jsou specifikována v těchto všeobecných podmínkách.
Smluvní vztah mezi zákazníkem a cestovní kanceláří, která zájezd pořádá, vzniká na základě objednávky, za kterou se ze strany zákazníka považuje odevzdání vyplněné a podepsané přihlášky a uhrazení zálohy. Zákazník odpovídá za správnost všech údajů uvedených na přihlášce, za nezletilé osoby podepíše přihlášku jejich zákonný zástupce.
Ceny zájezdů jsou cenami sjednanými dohodou mezi cestovní kanceláří a zákazníkem. (Ceny pro rok 2016 byly kalkulovány s cenami PHM a kurzu koruny k 30. 10. 2015). V případě, že v době od podání závazné přihlášky do dne započetí zájezdů dojde ke zdražení pohonných hmot, ke zvýšení kurzu EUR vůči Kč, je CK povinna toto neprodleně svým zákazníkům oznámit. Pokud se jedná o zvýšení ceny o více než 10 %, má zákazník právo od uzavřené smlouvy odstoupit bez hrazení stornopoplatků. Neučiní-li tak ve lhůtě vyznačené na oznámení, je povinen uhradit rozdíl do výše účtované ceny. Zákazník je povinen, nedohodne-li se s cestovní kanceláří jinak, uhradit doplatek zájezdu nejpozději 1 měsíc před datem odjezdu. V případě, že tak neučiní, může CK nabídnout zájezd jinému zájemci. Poukazy a pokyny na cestu budou vydány zpravidla 7 dnů před datem odjezdu.
Zákazník má právo:
Zákazník je povinen:
Jestliže zákazník neinformuje zástupce CK o vzniklých závadách neprodleně, zaniká jeho nárok na odškodnění všech dalších nedostatků, které mohly být včasným oznámením napraveny. Účastník, který bez zavinění CK nevyčerpal všechny smluvené služby nemá právo na jejich náhradu. Zákazník, který v průběhu zájezdu poruší zákonné předpisy ČR nebo navštíveného státu, nerespektuje základní program zájezdu, hrubě porušuje pokyny průvodce nebo poruší ustanovení těchto všeobecných podmínek, může být ze zájezdu vyloučen, přičemž ztrácí jakýkoliv nárok na náhradu za nevyužité služby.
CK je oprávněna zejména v případech, které nemůžeme ovlivnit, zrušit zájezd, přesunout termín odjezdu či upravit cenu. V případě oprávněných stížností ze strany účastníků v průběhu zájezdu musí místní zástupce CK, vedoucí zájezdu, popř. průvodce vynaložit veškeré úsilí k okamžitému odstranění nedostatků nebo k zajištění odpovídajících náhradních řešení, např. změna hotelu. Předpokladem umožnění nápravy je, že zákazník co nejdříve sdělí své výhrady zástupcům CK. Pokud nebude schopna zajistit plnění všech dohodnutých služeb, provede vhodná alternativní opatření, za které nebude vyžadovat další platby a tam, kde se sníží kvalita nebo rozsah služeb, poskytne účastníkům zájezdu náhradu odpovídající rozdílu mezi nabídnutou a uskutečněnou službou. V případě neplnění dohodnutých služeb zájezdu lze uplatnit reklamaci (která musí být předána vedoucímu CK nebo jím pověřenému pracovníkovi bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dnů po návratu a to ústní nebo písemnou formou.
pokud se nejedná o následující případy:
CK neručí za sníženou úroveň služeb u akcí, které si klient objedná na místě – v hotelu či místní CK.
Zákazník má právo kdykoliv před započetím zájezdu odstoupit od smlouvy o účasti na zájezdu písemným oznámením cestovní kanceláři. Při odstoupení od smlouvy je zákazník povinen uhradit storno poplatky ve výši:
Pokud se zákazník nedostaví na stanovené místo odjezdu v předem oznámenou hodinu nebo poruší pasové či celní či devizové předpisy, takže nebude moci překročit státní hranice, má CK nárok na plnou úhradu nákladů. Pro stanovení výše poplatků je rozhodující datum doručení písemného oznámení cestovní kanceláři nebo prodejci. Manipulační poplatek ve výši 200,- Kč bude účtován za: změnu jména cestujícího, změnu termínu, prodloužení nebo zkrácení doby pobytu.
V ceně zájezdu není zahrnuto pojištění. Zákazník je povinen před odjezdem uzavřít kompletní Cestovní pojištění společnosti UNIQA (30,- Kč/os. Den) prostřednictvím CK VALAŠKA.
Cestovní pojištění UNIQa zahrnuje:
Pojištění/Tarif pojištění | K3S, K3S+,K3SN |
Pojištění léčebných výloh | 3.000.000,-Kč |
Pojištění asistenčích služeb | 3.000.000,-Kč |
Pojištění smrti následkem úrazu | 150.000,- Kč |
Pojištění trvalých následků úrazu | 300.000,- Kč |
Pojištění odpovědnosti za škodu na zdraví třetí osoby | kombinovaný limit |
Pojištění odpovědnosti za škodu na věci třetí osoby | 1.000.000,-Kč |
Pojištění zavazadel (škoda způsobená živelnou událostí, krádeží, dopr. nehodou) | 15.000,- Kč |
Pojištění AS – zachraňovací náklady | 900.000,-Kč |
Pojištění stornovacích poplatků | 15.000,- Kč |
(80 % ze stornopoplatků – max.limit na 1 osobu) |
Podepsáním cestovní smlouvy vyslovuje zákazník souhlas s tím, a to i jménem ostatních uvedených osob na cestovní smlouvě, aby cestovní kancelář Valaška zpracovávala osobní údaje za účelem nabízení služeb v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb.
CK Valaška uzavřela pojištění, na základě kterého vzniká zákazníkovi právo na plnění v případech, kdy CK z důvodu svého úpadku:
Nároky zákazníka, které mu vznikly proti CK v důsledku neplnění cestovní smlouvy, přecházejí na pojišťovnu, a to až do výše plnění, které mu pojišťovna poskytla.
Součástí všeobecných podmínek jsou “Úvodní informace“.
Tyto všeobecné podmínky jsou nedílnou součástí přihlášky. Zákazník potvrzuje svým podpisem na přihlášce, že se s těmito podmínkami seznámil a souhlasí s nimi v plném rozsahu. Veškeré údaje a informace o službách, cenách, cestovních podmínkách, obsažené v tomto katalogu, odpovídají informacím známým v době jeho tisku. Změny jsou vyhrazeny.